Beskrivning

En framgångsrik förening har en tydlig gemensam syn på vad syftet med föreningen är och vilka värderingar verksamheten ska bygga på. Det bidrar till en förening där alla drar åt samma håll, där det blir tydligt för ledare, föräldrar och spelare hur verksamheten ska genomföras och styrelsen vet i vilken riktåning och hur de ska leda föreningen.

Målbild

En diplomerad förening har en tydlig verksamhetsidé, vision och värdegrund som tillsammans styr föreningens inriktning. En diplomerad förening har också en genomarbetad verksamhetsinriktning och verksamhetsplan med verksamhetsområden, målbeskrivningar och handlingsplaner som skapar en struktur för hur styrelsen ska leda arbetet för att uppfylla verksamhetsidé, vision och värdegrund.

Kriterier att bedöma