IFK Aspudden-Tellus Gul 1

Plats:Västberga IP 12
Tävling:
Matchnummer: 152327033
Aktivitetsinfo: Bortamatch mot IFK Aspudden-Tellus.

Samling på plats, kl12:00.

Adress:.
Västberga IP 12
Klensmedsvägen 24
12637 HÄGERSTEN

Kom ihåg benskydd och vattenflaska.

Vänligen svara på kallelsen snarast möjligt.
Rapport från vårens spelade matcher
2023-05-28 15:27

Efter den inledande matchen mot Mälarhöjden har det varit tunnt med rapporteringen. Främst för att det helt enkelt inte funnits tid att sätta sig och publicera någonting. Det har ju varit en kämpig start för laget. Första matchen mot Mälarhöjden var ganska jämn men i andra matchen, borta mot Hägersten mötte vi ett betydligt snabbare lag där vi fick det svårt att hänga med i tempot. Vi har ju precis börjat spela 7 mot 7 där en av omställningarna för spelarna är det kollektiva spelets betydelse där position och roll är viktigt att förstå. Att det laget vi mötte hade övat på positions- och lagspel en längre tid var uppenbart och när speltempot går upp blir det oordning i vårt lag. I tredje matchen mötte vi Gröndal. Den matchen var mer som första matchen mot Mälarhöjden. Inte så mycket att säga om den matchen som blev en förlust men lika gärna kunde ha blivit en vinst eller slutat oavgjort. Det vi har sett i de matcher vi har spelat är att det kollektiva spelet och den individuella tekniken är mycket viktigt, och samtidigt en av de saker vi behöver öva på. Därför har det varit mycket fokus på passningsövningar och smålagsspel på våra träningar. Fjärde matchen, borta mot Segeltorp var den tuffaste hittills. Inga avbytare och varmt som bara den. Helgen efter anordnade vi en träningsmatch till vilken vi hade bjudit in ett lag från FOC Farsta som vi spelat mot när Farsta arrangerade Cup i våras. Här var rollerns omvända. Vi var mer samspelta och Farsta saknade avbytare. Det senare tog ut sin rätt mot slutet då det rullade in ganska många bollar för oss i Farsta mål. Men det visade sig att när tempot gick ned blev det lättare för oss att få vårt passningsspel att fungera. Nu senast mötte vi Aspudden Tellus borta på Västberga IP lördag 27:e maj. Det var två jämna lag som mötte varandra. Tempot var lagom högt och Aspudden Tellus spelade på ett sätt som liknade vårt eget spel. Nu satt passning- och lagspelet för oss och killarna visade upp det snyggaste spelet vi sett hittills. Lowe storspelade i målet och var som en ogenomtränglig mur mellan stolparna. Våra backar och mitt-mitt visade prov på bra försvarsspel och samarbete i detta. Det var så många fina situationer i denna match att inlägget skulle bli mycket långt om alla skulle nämnas här. Adrian gjorde första måledär han efter ett snyggt uppspel spelade in bollen från en så snäv vinkel att Adrian själv blev förvånad att den gick in. Aspudden kunde sedan kvittera på en frispark. I tredje perioden tar vi ledningen igen och behåller den till slutet av matchen. De sista minuterna av matchen blev det mer vilda västern fotboll när killarna kämpade för att behålla ledningen. Efter matchen var det bara muntra miner i laget.