Dam

Tävling:
Matchnummer: 150067088
Samling:19:00, Nytorps Mosse IP
Aktivitetsinfo: Sista matchen för säsongen :) Nu ger vi allt!
Skogås-Trångsund - Solberga BK
2018-10-03 22:55
(video: Magnus Lundgren)

Jag säger bara det - det var värt att frysa om fötterna på Nytorps Mosse IP under 2 x 45 minuter när våra damer spelade sin sista match för säsongen... och vilken match det blev. Förra mötet i våras som f.ö. var 1:a matchen någonsin för vårt nystartade damlag slutade 1 - 21 hemma på Solberga BP. Eftersom damerna har gått framåt sedan i somras var det en viss förväntan inför denna match. Har vi bara fullt lag så kan vi definitivt bjuda upp till motstånd... och inför denna match såg det bra ut. Även denna match utan avbytare - okej, vi hade en spelare extra, men som dock inte var helt kry.. hon fick ändå hoppa in ett kort byte, vilket innebar att hon är också varit med och spelat samtliga dammatcher under 2018. Hursomhelst, Solberga öppnade med bra tempo mot ett Skogås-Trångsund som spelade bra och kontrollerad fotboll. Det dröjde ganska lång stund innan Skogås-Trångsund lyckades få in ett mål. Det sägs att ribban och stolparna är målvaktens bästa vänner, och det var ingen undantag i denna match... men Ingrid gjorde även utan sina "vänner" en mycket bra insats i Solbergamålet denna match med flera fina ingripanden. Men Skogås-Trångsund var ändå det bättre av de två lagen och de lyckades få in ett par bollar till i Solbergamålet i en första halvlek som slutade 7 - 0. Förmodligen hade tjejerna någon slags trolldryck som de tog i halvtid, likt seriefiguren Asterix och hans tappra galler. De öppnade 2:a halvlek med ett stenhårt tempo och kunde efter två snabba reduceringsmål leda 2:a halvlek. En ledning som höll sig nästan hela halvleken ut. Men trots ett tappert kämpande Solberga kunde ändå Skogås-Trångsund dryga ut sin ledning med ytterligare 3 mål i 2:a halvlek. Matchen slutade 10 - 2 vilket innebär att Skogås-Trångsund gjorde 50% färre mål än i vårt första möte medans Solberga å andra sidan gjorde 100% fler mål. Eftersom 100 är mer än 50 tycker jag att vi kan säga att vi vann matchen  ändå ;-) Bra kämpat av hela laget i en bra och rolig match. Ser redan framemot säsongen 2019.

(text: Magnus Lundgren)