Supercoach

Supercoach - Lagets träningsprogram i telefonen

Supercoach är en pålitlig träningsapp som används av tränare på alla nivåer i många olika föreningar. Med ett omfattande bibliotek med övningar anpassade för åldern 5-15 år, tydliga instruktioner, och informativa instruktionsfilmer gör Supercoach planeringen av träningspassen superenkel. Med Supercoach kan du skapa träningar genom att välja bland färdiga fotbollsövningar men också kombinera övningar och t.o.m. skapa egna övningar som man kan dela med övriga ledare. Genom Supercoach kan man samarbeta med övriga tränare i laget, följa vad som händer även om man själv inte är på plats.

Superenkelt att skapa en träning

Att skapa en träning är superenkelt. De övningar som föreslås är anpassade för åldern på lagets spelare.

1. Klicka på ett datum i kalendern och välj "Lägg till träning".
  2. Nu kan man välja mellan att:
    • Få en ny rekommenderad träning - dvs. låta Supercoach föreslå en träning åt en.
    • Kopiera en annan träning - t.ex. samma träning man genomfört under en sammanhängande tid.
    • Bygga en träning från grunden, eller...
    • Skapa från bibliotek.
  3. I bilden ovan har man valt alternativet "Få en ny rekommenderad träning" och därefter angett klockslag. Supercoach har då skapat en komplett träning med olika åldersanpassade övningar inklusive inledande och avslutande samling.
  4. För varje (Supercoach) övning (3, 4, 5, 8 och 9 ovan) finns det förklarande text och anvisningar (6) inklusive en informativ instruktionsfilm (7).

Föreningen betalar för Supercoach som är fritt för alla lag i Solberga Bollklubb.
Solberga Bollklubb har ett föreningsabonnemang hos Supercoach som är fritt att använda för alla lag som vill göra det i föreningen.

Supercoach finns för iPhone och iPad och Android.

Ladda ner Supercoach för Android
Ladda ner Supercoach för iPhone och iPad