SvFF Spelarutbildningsplan
  • Spelarutbildningsplanen beskriver hur svensk fotboll med bästa tänkbara lärandemiljöer ska utveckla fotbollsspelare i åldern 6 - 19 år.
  • Spelarutbildningsplanen utgår från aktuell forskning och beprövad erfarenhet med syftet att bidra till att skapa bästa möjliga förutsättningar för lärande och livslångt lärande i svenska fotbollsföreningar.
  • Spelarutbildningsplanen genomsyras av samma synsätt som i SvFF Spela lek och lär  vilket innebär att det alltid är barnets bästa som ska sättas främst där utgångspunkterna är barns rättigheter och lika värde.
  • Spelarutbildningsplanen bygger därför på ett barnrättsperspektiv som har sin utgångspunkt i Barnkonventionen.
  • Spelarutbildningen ger svar på vad som ska tränas och tränarutbildningen svarar på hur det ska gå till. Dessa skapar tillsammans en helhet och en tydlig struktur.
  • SOLBERGA BOLLKLUBB följer SvFF Spelarutbildningsplan - Klicka här för att se hur vi gör och vad som gäller i SOLBERGA BOLLKLUBB

ENENDA