Så lindar du ett tryckförband på stukad fot
Stukat foten? På med tryckförband direkt för att minimera blödning och svullnad. Sandra är fysioterapeut på Råd och Vård för idrottsskador och visar hur du sätter på ett tryckförband. Minnesregeln är snabba ryck, hårt tryck och upp med foten i högläge. Linda om efter en halvtimme och då hälften så hårt.

Akut omhändertagande muskelbristning
Misstänkt muskelbristning i vaden? På med tryckförband direkt för att minimera blödning och svullnad. Sandra är fysioterapeut på Råd och Vård för idrottsskador och visar hur du sätter på ett tryckförband. Minnesregeln är snabba ryck, hårt tryck och upp med benet i högläge. Linda om efter en halvtimme och då hälften så hårt.

Så lindar du knät med tryckförband
Har du skadat knät? På med tryckförband direkt för att minimera blödning och svullnad. Sandra är fysioterapeut på Råd och Vård för idrottsskador och visar hur du sätter på ett tryckförband. Minnesregeln är snabba ryck, hårt tryck och upp med benet i högläge. Linda om efter en halvtimme och då hälften så hårt.

Knäkontroll är ett program för träning av knä och bål som rätt använt minskar risken för främre korsbandsskador med 64 %

Knäkontroll vänder sig primärt till dig som är fotbollstränare. Vår förhoppning är att du använder dig av övningarna i din träning. Även du som själv är spelare har nytta av övningarna för att kunna träna på egen hand.

8 övningar
1.Enbensknäböj