Matchändring/Matchflytt

Följande saker skall göras om man begär matchändring och måste flytta matchen.

Observera att man skall ange vilket lag som vill ändra matchen
(är automatiskt den lag som vill göra en matchändring)

Matchen är inte flyttad förrän det att den är flyttad hos Stff

Är det en hemmamatch
1. Leta fram ny ledig matchtid via Interbook
2. Kontakta bortalag och kolla så att de kan spela aktuell tid, annars måste ni leta fram en annan tid
3. När ni är överens om ny matchtid kontakta vårt kansli för att boka nya matchtid på e-post: kansli@solbergabk.se

Är det en bortamatch
1. Kontakta bortalag så de får kolla upp när det finns en ny matchtid hos dem.
2. Eller så letar ni fram ny ledig matchtid via Interbook och meddelar bortalaget.

Matchändringsblankett
När nytt datum är klart skall det skickas in en matchändringsblankett till Stockholms fotbollsförbund
Blanketten finns under dokument > Matchflytt

Kostnader i samband med matchändringar
Matchändring S:t Eriks-Cupen tidigare än 8 dagar (6/4-21/6, 3/8-18/10)    200:-
Matchändring S:t Eriks-Cupen inom 8 dagar (6/4-21/6, 3/8-18/10)               600:-

StFF:s tävlingsverksamhet Covid-19

Detta gäller:
Spelar enligt publicerat spelschema.

Matcher/omgångar som på grund av tidigare beslut har ställts in av StFF rapporterar vi som inställda. Vi skjuter inte fram, vi schemalägger inte om. Det blir helt enkelt färre matcher.

Om något av lagen inte vill spela blir det WO utan avgift. Fler WO kan lämnas utan att laget bli uteslutet ur serien. Om laget inte har för avsikt att spela, måste StFF meddelas tre arbetsdagar innan utsatt matchtid för att laget ska vara säkra på att slippa domaravgiften. Om inget lag vill spela döms matchen som dubbel WO.

Matchändringar godkänns bara som matchändring förutsatt att båda lagen är överens och ny matchtid är inbokad så att matchen genomförs innan den 15 juli. Vi har tyvärr ingen möjlighet att flytta fram alla matcher till hösten. Utdragningsavgift kommer debiteras om lag drar sig ut helt, men man kan lämna WO till alla vårens matcher via mejl, då utan avgift.

Länk till STFF beslut angående Covid-19

Behöver ni hjälp kontakta SBK-kansli så hjälper vi er.

COOP