Dam

Tungelsta IF2 - 9Solberga Bollklubb

Matchstart:sön 28 oktober, 14:30
Plats:Tungelsta IP
Aktivitetsinfo: Vi har blivit inbjuden till en träningsmatch mot Tungelsta IF.
Vilka kan vara med?
Träningsmatch mot Tungelsta IF
2018-10-28 19:30
(bild: Katarina Back)
Solberga BKs damlag blev inbjudna till träningsmatch av Tungelsta IFs damlag denna oktober dag när snön hänger i luften. Vi har mött Tungelsta IF två gånger under säsongen och båda dessa gånger har vi inte lyckats få ihop ett fullt lag. Vi är denna gång ett fullt lag och har även en avbytare till matchen och känslan är positiv.
Båda lagen börjar spelet bra och det känns som en jämna match. Efter ca 10 min spel så får Solberga BK sin första chans till att göra mål. Sedan känns det som att Solberga BK har övertaget i matchen. Efter första halvlek så leder Solberga BK med 5-0. I andra halvlek så tappar vi lite och Tungelsta kämpar på och det resulterar i att vi släpper in två mål. Slutresultatet blir 9-2 till Solberga BK.
Ett bra slut på en säsong som har varit allt annat än lätt.

(Text: Katarina Back)