Vår utgångspunkt är att idrott ska vara roligt för alla och vi vill ge människor möjlighet att känna samhörighet i en verksamhet som är mer än enbart träning, tävling och resultat. Ett medlemskap i SOLBERGA BOLLKLUBB innebär att delta i en kamratlig och trygg social gemenskap som är öppen för alla oavsett ålder, kön, etnicitet och samhällsgrupp, och där barn, ungdomar, seniorer, ledare, föräldrar och anhöriga känner stolthet över de värden som föreningen står för.

Förälder

Här hittar du information om vad du som förälder i Solberga Bollklubb behöver veta.

Spelare

Här hittar du information om vad du som spelare i Solberga Bollklubb behöver veta.

Ledare

Här hittar du information om vad du som ledare i Solberga Bollklubb behöver veta.

Det gäller våra barns trygghet
2024-03-14 14:17
Till våra fotbollsföräldrar

Solberga BK vänder sig nu till dig som är föräldrar med barn som tränar och spelar fotboll i vår förening för att be om hjälp för barnens trygghet. Det har skett ett flertal incidenter vid idrottsarenor i vårt närområde i Älvsjö och Mälarhöjden.

Vid ett par tillfällen har det också inträffat otrevliga tillbud efter träningar på Solberga Bollplan. Två av våra barn har attackerats och blivit rånade. I det ena fallet på en mobiltelefon, i det andra fallet blev pojken bestulen på sin elcykel.

Den känsliga situationen handlar om när barnen går hem efter träningen oftast ensam. Det är i det läget barnen varit  försvarslösa och stått inför andra ungdomar som stulit deras ägodelar.

Efter möte med polis- och fältassistenter är nu rådet vi tillsammans ser till att inget barn behöver lämna träningen ensam. Polisen och fältarna uppmanar oss alla till att barnen bör ha sällskap på vägen från träningar, och då helst av en vuxen. Prata gärna med ditt barn om det går själv hem efter träningar, om hon eller han känner sig trygg, eller har råkat ut för något som de inte känner sig bekväm med.

Vi önskar därför att föräldrarna till våra barn- och ungdomar under en period hjälps åt att möta barnen de tillfällen vi har träning. Föräldrar i ett lag kan förslagsvis prata ihop sig om att turas om.

Det viktiga är att vi kan tillsammans fortsätta med det vi tycker om och att ha roligt.

Bästa hälsningar och tack på förhand

Ledare och tränare

för lagen i Solberga BK

ANMÄLAN TILL ÅRETS KNATTEBOLL ÄR ÖPPEN!!
2024-03-14 10:13

Nu har anmälan till årets Knatteboll öppnat!!
Årets knatteboll vänder sig till barn födda 2019

Ni hittar mer info och länk till anmälan här

Veckans kampanj
2024-03-11 09:02

Solberga BK´s samarbetspartner när det gäller profilkläder till match, träning och ledare heter Enenda.

Tillsammans med Eneda och Puma har vi Kampanj vecka 11 under tiden 11-17/3 på vissa produkter i vår klubbshop på https://www.enenda.se/se/klubbshop/139#0

Vill bli medlem eller prova på? klicka här för att registrera dig.

Ledare, 14/03 13:53
Ledare, 12/03 09:01