SBK Ungdomsråd

Ungdomsrådet består av spelare som är 11 år och äldre. (PF10 - F08/09).

Syftet med ungdomsrådet är att styrelsen ska kunna få de aktivas synpunkter direkt.

Målet är att träffas fyra gånger per år och samtala/diskutera olika frågor i föreningen. Alla viktiga frågor för de aktiva. De aktiva får själva komma med idéer till frågor som de tycker är viktiga.

Det är otroligt viktigt att barnen och ungdomarna i föreningen ska få möjlighet att vara med och påverka sin verksamhet. Vi är för demokrati och delaktighet, precis i enighet med svensk idrotts värdegrund.

Ungdomsrådsmöte den 8 juni
2022-06-10 12:53

Eftersom pandemin satt stopp för uppstarten av SBKs ungdomsråd, som vi har väntat och längtar till just denna dag (8 juni) när vi startade start vårt arbete i ungdomsrådet.

-Vi pratade om syftet med Ungdomsrådet och vad det innebär.
Ungdomsrådet består av spelare som är 12 år och äldre. (PF10 - F08/09).

- Besöka våra lag.
Vi kommer under höststarten besöka F10, F08/09, P09, P10 och prata om att vi önskar flera í ungdomsrådet.

- Nästa möte
Vi kommer att träffas första veckan i september.

Bobby P09, David & Liam L P10, Martin samt Ronny.

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen