2021-06-14 16:01

Testar avisering i "utökat" läge som möjliggör att skriva en kort- och sammanfattande ingress som innehåller den mest väsentliga informationen. Den som vill veta mer kan sedan läsa den mer utförliga artikeln under ingressen. Just den här ingressen är inte mer omfattande än 50 ord eller 319 tecken (inklusive blanksteg)

Eftersom detta är ett test för att se hur det ser ut om man använder funktionen "ingress" under utökat läge så visas en godtycklig bild över Solberga på den tid det begav sig.

En fet rubrik

Det finns ingen funktion för textformatering utöver de grundläggande som"Fet", "Kursiv" och "Understruken". För tydliga rubriker används enklast "Fet text". Vill man ytterligare förtydliga brödtext/stycke kan man använda "indrag".

Vänster- högermarginal eller centrerad samt listor, tabeller och hyperlänkar

Därutöver kan man ha vänstermarginal, centrerad eller högermarginal på texten.

1. Nummerlistor, och...
      • Punktistor kan man också använda sig av.

Som synes går det även att göra "indrag" på nummer- och punktlistor. Det går även att använda tabeller, men det är "överkurs".

Genom länkar kan kan koppla nyhetstexten till andra källor.

Avisering

Om man klickar i rutan "maila notiser" får alla medlemmar i den grupp som nyheten läggs upp även ett mejl om detta.

Slutsats

Kort och gott - går det med lite kunskap att skriva hyfsat prydliga texter med enkla medel.