Mini Tiger Cup 2020

Hej!
Här kommer information-
Mini tiger cup 2020, 15-16 augusti.

Gruppindelning & Deltagande lag

SOLBERGA BK
IF Stocksund vit
BKBK grön 1
Stuvsta IF 09:1
Spårvägens FF
Sollentuna S/R 2

Glöm inte att ta med er fotbollsskor, benskydd, vattenflaska,
 (Matchbyxa samt strumpor).
2 extra t-shirt, träningsoverall, regnkläder.

Spelplats

Skarpnäcks sportfält |KARTA|

Transport (SL) |Planering av resa|

Kost

En dag med flera träningar eller matcher gäller det att grunda med en bra frukost. Utgå från en tallrik naturell filmjölk eller yoghurt, häll i müsli och toppa gärna med bär, lite extra nötter eller en skivad frukt. Till detta kan du äta en eller flera smörgåsar med pålägg som ost, skinka eller ägg. Välj ett grövre bröd eftersom det innehåller kolhydrater som är långsamma och ger dig energi som varar längre. Har du svårt att äta frukost mixa ihop en smoothie av naturell yoghurt, banan, bär och lite honung!

En väl sammansatt måltid innehåller en kolhydratkälla (pasta/potatis/bulgur), en proteinkälla (kött/fisk/ägg/bönor) och grönsaker.

Måltider

Det är viktigt att du tankar kroppen med mat(energi) under hela dagen. Du som spelare måste planera in samtliga måltider under dagen. Helst 5 måltider inklusive mellanmål!

Ät helst ca 2-3 timmar före träning eller match. Äter du senare är risken annars att du blir slö och trög eftersom matsmältningen är igång.

Lördagen den 15 augusti

9.30 FRUKOST
Förslag MÜSLIFRUKOST
Müsli med fil eller yoghurt
Grovt bröd med smörgåsmargarin, skinka och en skiva paprika.
1 frukt eller 2 st. pressad apelsin (Egen juice)

11.30 SAMLING Skarpnäcks Sportfält
11.50 Uppvärmning
12.10 – 12.40 Sollentuna S/R 2 - Solberga BK

12.40 - 13.10 Mellanmål/återhämtningsmål
Eftersom vi har en kortare paus än 30 minuter Bjuder vi spelarna på ½ banan, 1 glas blåbärssoppa, russin 42 g (torkad frukt), en näve nötter (Naturella cashewnötter).
13.10 Uppvärmning
13.30 – 14.00 Solberga BK -  IFK Stocksund 1
14.00 - 14.20 Mellanmål/återhämtningsmål
14.50 – 15.20 Spårvägens FF Solberga BK
Efter sista matchen bjuder vi spelarna på ½ banan, 1 glas blåbärssoppa, russin 42 g (torkad frukt), en näve nötter (Naturella cashewnötter).

17.00 Middag (hemma)

Förslag SUPERSNABB KORV STROGANOFF
Ingredienser
75 g falukorv
(Går även bra med kycklingkorv)
¼ gul lök
⅜ msk tomatpuré
¼ msk Smör-&rapsolja
Smör- & rapsolja
⅝ dl matlagningsgrädde 15% (Finns laktosfri)
⅛ tsk salt
Gör så här
1.Skär korven i strimlor. Skala och hacka löken.
2.Stek korv, lök och tomatpuré i smör&-rapsolja i en rymlig stekpanna.
3.Tillsätt matlagningsgrädden och salta, låt koka på svag värme 2-3 min.
4.Servera med ris och grönsaker.

Sömn
Glöm inte att lägga er tidigt.
Vi alla behöver sömn för att återhämta oss. Barn behöver även sömn för att kunna växa och utvecklas. Fotbollsspelare i åldern
10 - 12 år behöver 10–11 timmar per dygn.
(20.30 - 06.30)

Söndagen den 16 augusti

07.00 FRUKOST
Förslag MÜSLIFRUKOST
Müsli med fil eller yoghurt
Grovt bröd med smörgåsmargarin, skinka och en skiva paprika.
1 frukt eller 2 st. pressad apelsin (Egen juice)

09.00 SAMLING Skarpnäcks Sportfält

09.10 Uppvärmning
09.30 – 1000 BKBK grön 1 Solberga BK